středa 8. června 2011

Det ofte regner i Bergen...

... je jediná věta, kterou si jeden můj kamarád odnesl z kurzů norštiny, že je pravdivá a že tvůrci učebnice věděli, proč ji zařadit, bylo z naší návštěvy Bergenu patrné... ale nepředbíhejme

Den třetí: neděle 22.5.2011 Stavanger - Preikestolen, Lysefjord - Bergen, cca 300 km
Ráno jsme spakovali stan a vyrazili směr místní přírodní unikát: placka na skále vysoko na Lysefjordem. V průvodci psali, že je to trošinku náročnější trek, tak jsem si řekli, že to zvládneme, přinejhorším to půjdeme dýl... Přeplavili jsme se trajektem, zaparkovali, spakovali batůžek a vyrazili. Nejdřív jsme potkali pár norský dětí, pak i důchodce, tak jsem si říkala: paráda, když to dají oni, dám to v pohodě i já. Ehm... Řekněme, že norská představa toho, co je pohodový trek se notně liší od té naší. Poté, co jsme se dvě hodiny drápali po kamenech do kopců strmějších než naše Sněžka jsem toho začínala mít dost. Jenže... mně prostě vytahování bílý vlajky jde strašně blbě. Nakonec na ni došlo - kousek od cíle. Prostě jsem nemohla - je to hrozný, ale je to tak. Ale bylo tam krásně...



Na cestu dolů nám navíc začlo výživně pršet a to jsem si teda pěkně nadávala, že jsem lezla, kam jsem neměla, že určitě na nějakým kluzkým šutru upadnu a ublížím Houskovi a budu si to nadosmrti vyčítat... no, byly to dlouhý dvě hodiny, než jsme dolezli zpátky k autu a nikdy jsem asi nebyla tak ráda, že je nějaká cesta za mnou, jako teď.

Nalodili jsme se a vyrazili směr Bergen - na trajekt jsme museli chvíli počkat, ujel nám před nosem, ale další jsme už pak stíhali parádně. V Bergenu jsme se ubytovali v místním hostelu, odbarvený chlapec na recepci nám po dvacetiminutovým čekání milostivě vydal klíče, abychom v pokoji zjistili, že tam není uklizeno... Takže další přesun. Tom natahal kufry, já hrdině vybalila konzervy, o půl dvanáctý v noci jsme zbouchali slepici na paprice a padli za vlast.

Den čtvrtý: pondělí 23.5.2011 Bergen

A jsme u toho: det ofte regner i Bergen - v Bergenu často prší. A taky že jo. Navíc je tam teda dost zima. Na poledne jsme se vydali na obhlídku města, centrum Bergenu je krásný - starý kupecký domy, přístav, trh s rybami...



dali jsme si místní rybu a já se jala dospávat včerejší výšlap...

Žádné komentáře:

Okomentovat