středa 17. listopadu 2010

Welcome to Egypt!

Bakšiš!?

Uáááá!!!

Začínám se dostávat do fáze, kdy si drbu hlavu, že jsem nešla studovat švédštinu... Lidi zlatý, tohle fakt asi není pro mě.

Dvojitý ceny při vstupu na památky mi osobně rvou žíly, ale dokážu akceptovat vysvětlení, že cena pro místní je nastavená tak, aby si pamětihodnosti mohli dovolit i ti chudší a turista si to holt zaplatí, když už měl prachy na to, aby sem mohl přijet. To, že cizinec zaplatí 60 liber a místní 2, je jiná... Matika nikdy nebyla moje nejsilnější stránka, ale tohle si teda spočítám i já.

O tom, že turistovi kolikrát napálí taxík, se rozepisovat taky nebudu. Argument, že pražští taxikáři nejsou kolikrát lepší, beru. Co neberu je přístup místních: mluvíte na ně arabsky, oni vám zarytě odpovídají mizernou angličtinou. V rámci "bezpečnosti" turistů, prodávají lidem nevlastnícím arabský pas na vlak do Luxoru jen ty nejdražší lístky na klimatizovaný lůžkový vozy. A když chcete je autobusem, máte dvojí ceník - arabsky psanej se od toho latinkou liší o deset liber. Když jsem se ptala hňupa v kukani, co to jako má být, proč mám platit devadesát, když vedle je psaných osamdesát, oznámil mi, že cena vpravo je pro Araby.

Takže ano: Vítejte v Egyptě! (jen nezapomeňte doma šrajtofli, protože tady se za cizí pas platí... U nás doma se tomu říká rasismus nebo se pletu?!)

Žádné komentáře:

Okomentovat